Переваги вивчення дисципліни: В умовах посилення процесів глобалізації світової економіки питання підвищення ефективності вищої освіти набувають величезної актуальності. В умовах, коли в постіндустріальних державах спостерігається революція інтелектуалів, перетворення науки на безпосередню продуктивну силу, саме вища освіта має забезпечити не лише засвоєння студентами системи знань, а й прищепити їм уміння самостійно генерувати нові знання. У сучасних умовах реформування системи освіти України набула актуальності проблема профпідготовки фахівців. Ії розв’язання полягає у відродженні українським суспільством національної ідеї, відкритості зарубіжному досвіду, утіленні перспективних технологій розвитку, навчання, викладання у ВНЗ. У цьому процесі особливої актуальності та визначального значення набувають методика, методи, технології та техніки викладання дисциплін у вищий школі.
Мета: сформувати у студентів систему знань та навичок, вміння викладати навчальні дисципліни; ознайомити із знаннями про особливості викладання дисциплін у вузах; ознайомити із особливостями професійної майстерності та педагогічної техніки викладача;
Завдання: формування у студентів знань з методики викладання у вищій школі, надання їм практичної спрямованості та формування вміння використовувати їх у практичній діяльності, а саме: ознайомити студентів з методиками складання навчальної документації на кафедрі; поглибити знання студентів в організації навчального процесу у вищій школі; сформувати системне уявлення про методи навчання; виховувати в них ділові здібності діяти відповідно своїх професійних обов’язків у конкретних ситуаціях; уміння використовувати набуті знання у практичній професійній діяльності.
Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти: Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Методика викладання дисциплін за фахом» студент повинен
знати: сутність навчання студентів у вищій школі; місце кожної спеціальної дисципліни в навчальному процесі; загальну характеристику керування навчальною діяльністю викладача;
вміти: організувати процес спілкування викладача з студентами; створювати лекції, методичні вказівки; забезпечити навчальний процес методичними матеріалами; створювати пакети робочих програм з фахових дисциплін; проводити лекційні, практичні та лабораторні роботи; керувати курсовим та дипломним проектуванням, виробничою практикою.
Зміст дисципліни: Загальні питання підготовки фахівців у вищій школі. Ресурси та резерви забезпечення якості навчання. Вимоги до знань і вмінь викладача вищій школи. Ступінчастість вищої освіти. Наукові основи навчально-виховного процесу. Принцип науковості в вищій школі Зв’язок теорії з практикою. Форми організації навчання у вищій школі. Лекції, методика їх підготовки та проведення. Практичні заняття, лабораторні заняття, курсове проектування, методика підготовки та проведення. Методи оцінювання якості навчання. Сучасні технології навчання в вищому учбовому закладі. Диференційоване навчання у вищій школі. Виховна робота серед студентів.