Правила улаштування і безпечної експлуатації електротранспорту

Переваги вивчення дисципліни: Курс «Правила улаштування і безпечної експлуатації електротранспорту» набуває особливого значення у зв’язку з задачею подальшого підвищення рівня теоретичної та практичної  підготовки здобувачів другого рівня вищої освіти (магістр) у галузі  безпечної експлуатації  електротранспорту України. При викладанні питань теорії дається пояснення практичної актуальності вивчення розділів програми, а у якості  ілюстрованих прикладів обрані технічні об’єкти, які мають практичне наближення. 

Мета:  формування знань і фактичних навичок          з    принципів організації підпорядкованості і керування в сфері безпеки руху; завдань підрозділів, відповідних за безпеку руху. 

Завдання: формування у здобувачів основ знань в галузі експлуатації і безпеки роботи  електротранспорту;  організації підпорядкованості і керування в сфері безпеки руху; порядку проведення експертизи та встановлення причин дорожньо-транспортних подій; вимог до гальмівних властивостей рухомого складу та його технічного стану.

Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти: Здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань у області електромеханічних та електротехнічних комплексів і систем. Здатність розробляти та впроваджувати заходи з підвищення надійності, ефективності та безпеки при проектуванні та експлуатації електрообладнання. Здатність розробляти плани і проекти для забезпечення досягнення поставленої певної мети з урахуванням всіх аспектів проблеми, що вирішується, включаючи виробництво, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію обладнання.

        У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен: 

знати: організацію реєстрації та обліку дорожньо-транспортних пригод; правові аспекти безпеки руху;  основні заходи щодо підвищення безпеки руху; механізми виникнення різних видів дтп;   характеристики системи «водій – рухома одиниця – дорожнє середовище».

вміти: визначати вплив умов руху на ділянках вулично-дорожньої мережі; визначати умови перетинання транспортного потоку;  визначати вплив умов руху на аварійність на перегоні; оцінювати рівень небезпеки вузла транспортної мережі; визначати  відстані видимості на ділянці маршруту; визначати гальмівний шлях рухомого складу. 

Зміст дисципліни: Нормативні документи і діяльність організацій у сфері безпеки     дорожнього руху. Реєстрація та облік дорожньо-транспортних пригод. Концентрація подій на транспортній мережі. Причини виникнення ДТП.  Види дорожньо-транспортних пригод. Характеристики основних заходів щодо підвищення безпеки руху.   Організаційні аспекти діяльності в сфері безпеки руху. Правові аспекти безпеки руху. Врахування зчіпних властивостей в розрахунку основних параметрів гальмування. Юз безрейкового рухомого складу. Занос тролейбуса при юзі. Юз на трамвайних вигонах. Розгляд механізмів виникнення різних видів ДТП. Аналіз механізмів зіткнення транспортних засобів. Наїзд в умовах недостатньої видимості. Перекидання транспортних засобів. Сходи трамвайних вагонів на кривих ділянках шляху. Сходи трамвайних вагонів на прямих ділянках шляху. Безпека транспортування гірничої маси автосамоскидами у кар’єрі. Промислові фактори  травмування при виконанні операцій транспортного циклу. Причини небезпечного проявлення факторів травмування.Безпека праці автотранспорта при незадовільних кліматичних умовах. Безпечні параметри роботи технологічного автотранспотрта у кар’єрі. Визначення безпечних дистанцій руху автосамосвлів у кар’єрі. Безпека роботи технологічного залізничного транспорту в умовах залізорудних кар’єрів.