Викладач дисципліни: кандидат технічних наук, доцент Осадчук Юрій Григорович
Доцільність виконання курсового проекту: Проект з навчальної дисципліни «Системи керування тяговими електроприводами» (СКТЕП) є логічним продовженням базових теоретичних курсів «Теорія електроприводу», «Системи керування електроприводами», «Системи керування тяговими електроприводами» і має за мету практичну реалізацію законів керування рухом автоматизованого тягового електроприводу на основі аналізу типових інженерних рішень, які використовуються в конкретних та замкнених як цифрових, так і аналогових систем управління електроприводами постійного та змінного струмів, а також придбання навиків дослідження, розрахунків, проектування та налагодження, з урахуванням впливу на їх властивості специфічних особливостей, технічних засобів, які використаються. Займає важливе місце в системі формування електротехнічного мислення, особливо у зв’язку з проблемою подальшого підвищення рівня практичної та науково-теоретичної підготовки магістрів.
Мета: Автоматизований тяговий електропривод – головний елемент автоматизованого управління технологічними процесами транспортних засобів. Здобувач, виконавши проект, повинен знати структуру та основні елементи розімкнених та замкнених, дискретних та безперервних СКТЕП. Він повинен вміти сформулювати задачу досліджень, виконати всі необхідні розрахунки та аналіз статичних та динамічних характеристик, синтезувати оптимальну систему керування електроприводом для досягнення заданих технологічних показників.
Завдання виконання проекту: Навчити здобувача практичної реалізації законів керування рухом тягового електроприводу транспортних засобів на основі аналізу типових інженерних рішень, які використовуються в конкретних розімкнених та замкнених, цифрових та аналогових системах управління електроприводами постійного та змінного струмів, а також придбання навиків дослідження, розрахунків, проектування та налагодження систем керування, з урахуванням їх специфічних особливостей та технічних засобів, які використовуються.
Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти: Практичні навички синтезу оптимальних параметрів, проектування, моделювання та дослідження режимів роботи аналогових і дискретних розімкнутих та замкнутих систем керування електроприводами транспортних засобів різних технологічних механізмів. Вміння самостійно синтезувати аналогові і цифрові системи керування тяговим електроприводом, оптимізувати алгоритми їх роботи, знаходити варіанти підвищення енергетичної ефективності та надійності.
В результаті виконання курсового проекту з дисципліни «Системи керування тяговими електроприводами» здобувач повинен.
Знати: Структуру та основні елементи розімкнених та замкнених , дискретних та безперервних СКТЕП, класифікацію електричних схем, умовні зображення та діючі нормативи; як будуються цифрові і аналогові системи керування тяговими електроприводами, як за допомогою математичного апарату описуються процеси розімкнутих і замкнутих аналогових і цифрових систем керування і методи їх розрахунку, як виконується синтез цифрових і аналогових регуляторів, як формуються керуючі дії в системах та алгоритми їх реалізації, як за допомогою техніко-економічних розрахунків спроектувати найбільш енергоефективний варіант системи керування електроприводом, які додаткові елементи функціонування, захисту та адаптації потрібно використовувати для забезпечення заданих технологічних показників та оптимального функціювання систем.
Вміти: Сформулювати задачу, виконати всі необхідні розрахунки параметрів, спроектувати найбільш енергоефективну аналогову чи цифрову систему керування електроприводом, скласти алгоритм їх роботи, провести аналіз отриманих статичних та динамічних показників, пояснити результати проектування і досліджень, оптимізувати алгоритм роботи системи.
Зміст курсового проекту: Технологічна частина. Вибір електрообладнання, розрахунок статичних та динамічних характеристик розімкненої системи. Обґрунтування, вибір та розрахунок раціонального варіанту замкненої системи. Аналіз отриманих статичних та динамічних показників. Розробка елементів захисту та припускової схеми приводу. Додаткове питання (якщо задається). Загальні висновки.