Викладач дисципліни: кандидат технічних наук, доцент
Федотов Владислав Олександрович
Переваги вивчення дисципліни: Сучасні транспортні засоби мають значну кількість електронних систем керування різного рівня складності, які в своїй структурі містять мікропроцесорні пристрої на основі мікропроцесорних комплектів або мікроконтролерів, пристрої перетворення аналогових сигналів в цифрові коди та цифрових кодів в аналогові сигнали, різноманітні датчики, підсилювачі та інше. Принципи побудови, електронні схеми, алгоритми та програми роботи цих пристроїв вивчаються в навчальній дисципліні «Мікропроцесорні пристрої транспортних засобів». Знання, отримані під час вивчення цієї дисципліни, підготують здобувачів для ремонтно-діагностичної та проектно-конструкторської діяльності в області виробництва та експлуатації електромеханічних комплексів і систем транспортних засобів з мікропроцесорним керуванням.
Метою викладання навчальної дисципліни «Мікропроцесорні пристрої транспортних засобів» є формування у здобувачів знань, умінь і навичок в побудові мікропроцесорних комплектів та мікроконтролерів, розробки структурних і схемних рішень мікропроцесорних пристроїв вимірювання і керування транспортними засобами, розробки алгоритмів їх функціонування та програмного забезпечення.
Завданнями вивчення дисципліни «Мікропроцесорні пристрої транспортних засобів» є забезпечити розуміння здобувачами принципів функціонування мікропроцесорних систем та електронних схем вимірювання, надати здобувачам знання з питань формулювання задач мікропроцесорних пристроїв, надати здобувачам навички розробки схем мікропроцесорних систем керування, їх алгоритмів функціонування, а також написання програмного коду.
За результатами вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен:
знати:
– принципи побудови мікропроцесорних систем транспортних засобів;
– структуру та основні елементи мікропроцесорних пристроїв транспортних засобів;
– будову, типи та характеристики аналого-цифрових та цифро-аналогових перетворювачів та схем, які забезпечують їх роботу;
– типи сенсорів та способи вимірювання електричних та неелектричних величин;
– принципи програмної обробки даних;
вміти:
– сформулювати задачу, яка стоїть перед мікропроцесорним пристроєм транспортного засобу;
– розробляти необхідні структурні та електричні схеми мікропроцесорного пристрою транспортного засобу;
– розробляти алгоритми дії мікропроцесорного пристрою;
– розробляти програми керування мікропроцесорного пристрою;
– використовувати відповідне програмне забезпечення для моделювання роботи мікропроцесорного пристрою, його алгоритмів роботи та програмного коду;
опанувати компетентності:
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
– здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями;
– здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
– здатність застосовувати отримані теоретичні знання, наукові і технічні методи для вирішення науково-технічних проблем і задач;
– здатність використовувати програмне забезпечення для комп’ютерного моделювання, автоматизованого проектування, автоматизованого виробництва і автоматизованої розробки або конструювання елементів систем;
– здатність здійснювати розробки апаратних частин та програмного забезпечення мікропроцесорних систем.
Програмні результати навчання:
– обґрунтувати вибір напряму та методики розробок та проектування з урахуванням сучасних проблем;
– планувати та проводити налагодження та експлуатацію систем керування комплексів і систем транспортних засобів;
– вміти синтезувати цифрові системи керування, оптимізувати алгоритми їх роботи.
Зміст дисципліни: Мікропроцесорна структурна схема керування шахтного електровоза. Організація мікропроцесорних систем. Будова та система команд мікропроцесора. Будова та система команд мікроконтролера. Обмін інформацією. Система переривань. Порти введення-виведення. Таймери/лічильники. Сигнальні процесори та контролери. Пристрій цифрової обробки сигналів. Дискретизація та квантування сигналів. Датчики електричних і неелектричних величин. Елементи пристроїв аналого-цифрового та цифро-аналогового перетворювання сигналів.