Гібридні структури електромеханічних тягових систем

Викладач дисципліни: кандидат технічних наук, доцент Сьомочкин Альберт Борисович

Переваги вивчення дисципліни: В даний час в світі спостерігається тенденція переходу від традиційних рушіїв транспортних засобів (двигунів внутрішнього згоряння) до електричних двигунів, в зв’язку з підвищенням жорсткості вимог до екологічності транспортних засобів. Однак у зв’язку з труднощами використання або незадовільними характеристиками сучасних накопичувачів енергії (акумуляторних батарей, суперконденсаторів, маховиків і т.д.) чисто електричний привід транспортних засобів в перспективі поки що неможливий в масовому використанні. Тому курс присвячений вивченню проміжних варіантів приводу транспортних засобів, які об’єднує наявність обох типів двигунів (внутрішнього згоряння і електричного) і різних варіантів структур гібридного приводу.

Мета: надання студентам знань про різні структури гібридного тягового приводу; розкриття основних характеристик та методик розрахунку основних складових гібридних систем; формування навичок аналізу потоків потужності в гібридних структурах.

Завдання: навчити студентів вільно орієнтуватися в гібридних структурах електромеханічних тягових систем; розраховувати характеристики основних складових гібридних структур.

Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти:
– здатність самостійно проектувати системи та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі;
– здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення;
– здатність оцінювати енергетичну ефективність роботи електротехнічних систем електроспоживання.

У результаті вивчення навчальної дисципліни «ГСЕМТС» студент повинен

знати: призначення, область застосування, вади та недоліки різних гібридних електромеханічних тягових систем, основні регулювальні та енергетичні характеристики аналізованих гібридних структур;
особливості використання гібридних електромеханічних структур в промисловості та транспорті; методи розв’язання інженерних задач щодо створення нових та вдосконалення існуючих гібридних структур електромеханічних систем, що забезпечують підвищення техніко-економічної ефективності тягових електромеханічних систем.

вміти: виконувати енергетичні розрахунки по вибору силових елементів, які входять у гібридну електромеханічну структуру, оцінювати енергетичну ефективність розробленої гібридної структури; розуміти сучасні проблеми науково-технічного розвитку гібридних тягових структур, вибирати альтернативні джерела енергії та інше електрообладнання для формування різних структур гібридних тягових систем;  самостійно набувати і використовувати в практичній діяльності нові теоретичні знання та практичні вміння для вирішення поставленого завдання розробки гібридної електромеханічної системи.

Зміст дисципліни: Основи аналізу систем тягового електроприводу. Електромобіль. Тяговий теплоелектричний привід. Характеристики двигунів внутрішнього згоряння. Властивості та характеристики накопичувачів енергії. Послідовний гібрид. Паралельний гібрид. Пристрої, що узгоджують. Легкий гібрид. Комплексний (повний) гібрид.

Методичні матеріали